صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای محمد محمدی (رتبه 4 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1394)

رتبه های برتر راهیان نفت

 

1.با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

سلام. محمد محمدی هستم، متولد شهر زنجان. مقطع کارشناسی رو در رشته مهندسی نفت دانشگاه تهران گذروندم و برای مقطع کارشناسی ارشد هم ان شاءالله در گرایش مخزن دانشگاه صنعتی شریف مشغول تحصیل خواهم بود.

2.چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

من تقریبا از اواسط تابستان مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد رو شروع کردم.  به طور کلی متوسط رو به پایین بودم ( به خصوص درس های تخصصی نفت ).

3.از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

اواخر تیرماه تا آخر تابستان: چهار ساعت

مهر و آبان: شش ساعت

آذر تا کنکور: نه ساعت

4.قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟

هرکدوم ویژگی ها و سختی های خاص خودشون رو دارن.. ولی در کل به نظر من موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد آسانتر از کنکور کارشناسی است.

5.داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟

من خودم برای دروس زمین شناسی و اکثر دروس اختصاصی از کتاب های راهیان استفاده کردم. به نظرم منابع مفیدی هستند و میتونن برای کنکور بچه ها کارساز باشند.

6.نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

نمیشه گفت ضروریه؛ ولی میتونه توو رسیدن به هدفشون کمکشون کنه و بتونن آموخته هاشون رو هر دو سه هفته یه بار محک بزنن. من توو آخرین آزمون جامع راهیان رتبه م چهار شد و همون رتبه رو توو کنکور کسب کردم.

اگر بچه ها احساس میکنن که بدون آزمون نمیتونن به برنامه های مطالعاتیشون برسن، حتما توو آزمونا شرکت کنن و سعی کنن از برنامه ی آزمونا عقب نیفتن.

7. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

بله، دروس مخزن یک و دو و همینطور درس خواص سیال. مخزن دو  و خواص سیال رو تونستم با مطالعه بیشتر ارتقا بدم . ولی مخزن یک متاسفانه اونجور که باید و شاید اصلاح نشد!!

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟

اگه در این حد احساس ناتوانی میکردم، سعی میکردم دو سه روزی استراحت کنم و برم زنجان. ولی کم پیش میومد که همچین حسی بهم دست بده!

9. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

خانواده که نقش غیر قابل انکاری داره. وجود یه گروه چند نفره از دوستان که برای کنکور ارشد تلاش میکردن، تاثیر خاص خودش رو داشت.

10.آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟

تلاشم برای کسب بهترین رتبه بود؛ روز قبل از کنکور هم تا رتبه حدود سی چهل راضی شده بودم!

11.چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

خونواده و به خصوص مادرم مهمترین تاثیر رو داشت و با حمایت هایی که انجام میداد سعی میکرد فشار رو از رو دوشم برداره.

12. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

تلاش کافی برای رسیدن به هدفی که انتخاب کردن داشته باشن و هیچوقت ناامید نباشن.

 با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت